Proč?

5. května 2014 v 22:40 | Lucie Strnadová |  Téma týdne
Zjistila jsem, že spoustu lidí ze mnou mají velký problém. Dokonce mi začali nadávat na tomto blogu. Ptám se proč? Odpověď je jasná vadí vám, že v textu mám chyby, ale když někdo má dyslexii a prostě ty chyby nevidím, i když si ten článek projedu několikrát po sobě, a je mi to opravdu moc líto tak mě respektujte prosím.
Tak například zde:
V tomto článku mně označujete za debila...děkuji vám..opravdu vám moc děkuji. Klikni zde pro sobrzaní článku, kde mě neslušně uráží mistr V.
A zde se ukazuje vaše nevychovanost:(komentář zůstane u článku jako připomínka toho, že slušnost neexistuje)
Tento hnusní komentář jste měli podat slušným způsobem, a pokud vám slušnost nic neříká tak sem ani neleste. Pokud mě někdo jemně upozorní, že mám chybu v textu poděkuji mu a opravím si to, ale takhle....? Zamyslete se na sebou...
Běžte si laskavě s opakovat slušné vychování. Podle mě si nemáme co vyčítat. Neříkám, že všichni jste stejní, ale je to docela hnusné, když mě tak hnusně odsuzujete a nevíte, že i já mám své problémy. Kéž bych byla dokonalá, ale bohužel k dokonalosti já mám daleko.


Mám už zkrátka takoví styl. Baví mě psát, ale když mě někteří sráží až ke dnu mám sto hutí s tím praštit. Stejně to nikdo neocení. Jenže takovou radost vám neudělám. Budu pořád zde, a pokud se vám moje články nelíbí tak je prosím ani nekomentujte. Děkuji. Jinak ještě k tomu komentáři. Pokud si tu na mě vyléváte své náladičky tak se běžte vyběhat a nepiště mi sem jak jsem debilní.
Můj styl psaní je následující:
Píšu sice docela dobře(tedy doufám), ale v mém stylu jsou stále ty zrádné mrštné chyby, i když se všemožně snažím, aby tam nebyly. Bohužel mě někteří úmyslně i neúmyslně srážej a ponižují. Nejen ve psaní, ale také v jiných věcech co dělám. Vsadím se, že i v tomto článku najdete chyby. Tak schválně kolik chyb jste napočítali? Srážejte si mě, ponižujte mě, ale vaše snaha bude jako vystřel do prázdna. Ozvěna sice bude dlouho slyšet, ale nakonec to vše odezní. Někdy mi připadá, že mě někteří lidi sráží úmyslně, protože mě prostě jen závidí.
Znám několik úžasných lidí co mi říkají, že jsem rozená spisovatelka. Třeba jedna holčina z howrse Natees. Sice jsem jí nikdy neviděla, ale říká mi, že mi psaní de skvěle.Píšeme totiž společně jednu knížku. Ze zármutkem jsem zjistila, že ne každý kdo se tváří jako přítel je ten praví přítel. Lidé zkrátka odsuzují lidi co se nevejdou do jejich požadavku, a odlišují se svým stylem a to nejenom stylem psaní. Ptám se znova, proč odsuzujete lidi co se jen trochu odlišuji? Proč mi nadáváte do debilu, když mě ani neznáte? Proč? Neodpovíte?
Mrzí mě, že vám vadím. Uvědomte si prosím, že každý má právo být nedokonalí a mít chyby jako já. Každý má právo na svůj sty oblékání, na svůj život i na svůj styl psaní. Pokud nemáte rádi mé články a vadí vám mé chyby také je nečtete bude to lepší pro obě dvě strany. Vy se nebudete rozčilovat a já budu mlčet. Ty lidi co můj styl psaní chápou mě jemně upozorní, a tak mě to vyhovuje. Děkuji jim za to.
Nemyslete si, že budu kvůli vám brečet. Kvůli vám, kteří mě tu veřejně urážej. Ne nikdy. Nato zapomeňte.
Ukazujete na mé chyby, na můj styl psaní, ale své chyby nevidíte. Dokonce na mě nevidíte to dobré. Zkrátka mě odsoudíte za celí článek a styl. A stejné to je i z ostatními lidmi. Možná, že jsem to už zmínila, ale napíšu to ještě jednou.
Pokud se odlišuješ nejen svým stylem psaní, oblečením, hudbou,.. musíš očekávat, že lidé tě budou odsuzovat, a neuvidí tvoje dobré já. Je zkrátka lehké někoho odsuzovat... Děkuji, že alespoň někdo se mě zastal :

Ano, ještě se stále najdou lidi, kteří se váz zastanou. Děkuji! Najít člověka, kterému se líbí tvůj styl je bohužel stále těší, a zavděčit se každému nemůžeš...
Každý má svoji křehkou duši, která se dá zničit. To si uvědomte. Svími slovi můžeš níčit i budovat...

Dodatek: debil je retardovaní člověk! A já nejsme retard!
 

8 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Adelaine Adelaine | Web | 5. května 2014 v 22:51 | Reagovat

Mě přijde komentář teda v pohodě. Co je na něm špatného? Taky bych ti doporučila zopakování základky, proč - protože tohle jsou základy a učí se to tam. Když píšeš věci na internet, musíš očekávat, že se objeví někdo, kdo umí česky a upozorní tě na to. A nechceš mi snad říkat, že tímhle komentářem málem zničil tvou křehkou duši. Promiň, ale to je fakt k smíchu. :D Měla by ses naučit, co je "neslušenost" a co je jen trochu tvrdší přístup. Všichni k tobě nebudou celý život milí a sluníčkoví. A na internetu už vůbec ne.

2 Adelaine Adelaine | Web | 5. května 2014 v 22:52 | Reagovat

Schopnost pravopisu a charakter spolu absolutně nesouvisí. To, co jsi zažila a tvůj pravopis spolu nesouvisí. Prostě to nepoužívej jako výmluvu, nic, a snaž se psát česky. Na tom není nic hnusnýho.

3 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 5. května 2014 v 22:57 | Reagovat

[2]: a víš co mě je to jedno :D

4 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 5. května 2014 v 23:02 | Reagovat

[2]: a náhodou nemyslíš, že by se to dalo podat i slušným způsobem? Pardon on skoro nikdo vlastně není slušní...no jo já zapomněla

5 María María | Web | 5. května 2014 v 23:07 | Reagovat

Slušnost existuje. Jenom ne u všech lidí. A už vůbec ne u všech z těch, co anonymně kritizují ostatní. Ostatní vědí, že chyba se může vloudit každému a víc než o formu se zajímají o obsah vyjádření.
Dobře si pamatuji, jak jeden anonym, místo aby si všiml smyslu mého komentáře, mě označoval za idiota, když jsem omylem napsala "výkend". Styděla jsem se za něj.

6 Adelaine Adelaine | Web | 5. května 2014 v 23:08 | Reagovat

[4]: Šlo. Ale to co já nebo ten V. napsal, není neslušný. Víš co by bylo neslušný? Nech mě ti dát příklad. "Ty zasr*ná p*čo, jsi debilní, že neumíš ani napsat pár slov správně?!" Tohle by bylo neslušné. Promiň, ale když někdo dělá v článku tolik chyb, občas lidi, kteří umí dobře česky, prostě ztratí nervy a tak to napíšou tak, jako V.
A absolutně nechápu jak to souvisí s celým tímhle článkem. Je snad tvůj styl psaní to, že píšeš s chybami? Ne. Urazil někdo tvůj styl psaní? Ne, jen ti napsal, že píšeš s chybama. Normální člověk by si to vzal jako konstuktivní kritiku, začal se snažit (a nevymlouval se, prostě to po sobě musíš číst víckrát. Anebo tam měj chyby! Ale nepiš dlouhatánský článek o tom, jak ti kvůli tomu někdo nadává, lidem prostě vadí chyby. Pokud ses smířila s tím, že píšeš s chybama, tak ignoruj komentáře) to zlepšit. Nikdo neurazil tebe, tvoji osobnosti ani tvoji dušičku, jen ti někdo napsal, že máš v článku chyby. (Vidíš? Já jsem se dokonce ani k těm x chybám co máš v tomhle nevyjadřovala) Tak to prostě vezmi, nebo to ignoruj, ale nepiš kvůli jednomu blbýmu komentáři dlouhatánskej článek, kde fňukáš nad tím, že si někdo dovolil proti tobě něco mít. Znít to přesně takhle "On mi ošklivě napsal, že tam mám chybu, urazil mě, já jsem sama sebou, proč je svět tak krutej :(" Víš jak tenhle článek vyzní pro člověka, který má DOOPRAVDY problémy? Který je doopravdy takový, že ho lidi kvůli tomu DOOPRAVDY nesnáší? Stupidně. Naprosto stupidně.

7 María María | Web | 5. května 2014 v 23:09 | Reagovat

A ti kritici nemusí být ani anonymní, ono na to stačí trochu ega a nedostatek empatie.

8 María María | Web | 5. května 2014 v 23:13 | Reagovat

[6]: A co když je blog vlastně deník, do kde člověk píše o svých zážitcích a pocitech ze života, i těch negativních? To vadí?

Příklad co jsi uvedla je neslušný, ale hlavně je vulgární. Na to, aby člověk někoho ranil ale vulgarity nepotřebuje.

9 Adelaine Adelaine | Web | 5. května 2014 v 23:14 | Reagovat

[7]: Věř mi, že já jsem poslední člověk, co by měl ego a empatii mám. Mám empatii pro lidi, co maj nějakou chybku. Každému se totiž vloudí nějaká chybka. Chybka! Překlep, chybička v koncovce, něco. To je normální. Ale 5 až 10 hrubých chyb, které naprosto bijou do očí a každá učitelka češtiny by se z nich složila, hmm, tak pro to asi empatii nemám.
Hele, jsou dva typy lidí. Jedni fňukají a druzí si řeknou "dobře, v příštím článku nebudu mít žádnou chybu, abych jim zavřel/a hubu!" Ať se autorka rozhodne, do které skupiny chce patřit. Anebo je tu pak třetí, "Je mi to jedno", do které očividně nepatří, jinak by o tom nepsala dlouhý článek.

10 Adelaine Adelaine | Web | 5. května 2014 v 23:16 | Reagovat

[8]: Ach, ale takový svět je. Já vím, že se vám to třeba nebude líbit, ale svět není a nikdy nebude plný milých lidí. Jak jsem řekla, mě to, co napsal V. neslušné nepřijde. Možná trochu drsné, možná až nevhodně drsné, ale neslušné ne. Pro mě je neslušné, když jsou tam sprostá slova a kritika, která nemá podnět. To, co napsal V., je prostě tvrdá kontruktivní kritika. Někteří lidé jsou holt tvrdší a říkají věci od plic, trochu necitelně. To ale hned nemusí být neslušné. Alespoň ne pro každého.

11 María María | Web | 5. května 2014 v 23:20 | Reagovat

[9]: Přiznávám, že já mám zase příliš málo empatie, když někdo po blogerech chce, aby se "rozhodli, do které skupiny chtějí patřit", nebo když se snaží suplovat roli učitelky češtiny a nebere ohled na pocity člověka, který prostě píše na svůj vlastní blog.
Komentář o egu jsem nemyslela osobně (i když to tak mohlo vyznít, to se omlouvám), všimla jsem si, že je to obecný jev.

12 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 5. května 2014 v 23:23 | Reagovat

[6]: Promiň, ale ty mě vážně neznáš. Neznáš v jaké jsem situaci stejně jako já neznám ty vaše. Jinak nefňukala jsem jasné jen jsem poukazovala na to, že když se někdo odlišuje svým stylem oblečením už ho lidi odsuzují. Tenhle článek pochopí jen pár lidi.

Jenže debil znamená: retart...takže něco jako postižení člověk..

13 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 5. května 2014 v 23:28 | Reagovat

[8]: stačí pár neslušně podaných slov a je to...Víš když se někdo svěří s tím negativním už to některým lidem vadí. Na to, aby člověk někoho ranil ale vulgarity nepotřebuje. Máš úplnou pravdu..

14 María María | Web | 5. května 2014 v 23:29 | Reagovat

[10]: Konstruktivní možná, ale jako sekyra na bonsaj.
Neříkám, že na světě jsou pouze a jedině milí lidé, kéž by to tak bylo, ale každý vnímá hranici neslušnosti trochu jinak a pro mě už "debil" a "doporučuji zopakovat první stupeň..." tu hranici překročilo.
A ať už je svět jakýkoliv, záleží přece hlavně na tom, jací jsme vůči ostatním lidem my sami.

15 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 5. května 2014 v 23:31 | Reagovat

[9]: Já je opravdu nevidím! Prosím věř mi, ale já to neberu jako výmluvu, ale pokud ty jo tak se opravdu omlouvám. Je mi to fakt líto...Chtěla bych to změnit, ale i když se snažím skoro nikdo to neocení..

16 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 5. května 2014 v 23:38 | Reagovat

[9]: a víš co já si udělám úplně jinou skupinu...víš jak se dělili ve středověku lidi? Bohatá skupina, chudší skupina a nejchudší skupina...teď si opravdu připadám  jako ve středověku. Ale co když si člověk prostě nemůže vybrat? Co když je dobrý v něčem jiném, ale lidé to přesto neocení...? Dám příklad ty jsi lepší ve skládání písniček a já třeba v psaní příběhu? Obě dvě máme chyby...tobě nejde hrát třeba na klavír, ale umíš krásné zpívat. No a má maličkost umí dobře psát, ale má tu chybu, že má prostě pravopisné chyby. Obou nám je to líto? Kritizovala bys mě? Já bych se na tebe koukala jako na člověka, který má úžasní talent, ale neodsuzovala bych tě za to, že neumíš na klavír. Každý má totiž chyby, které zkrátka nesmaže. Třeba vada řeči u některých lidí se nedá smazat i kdyby se snažili sebe víc.

17 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 5. května 2014 v 23:40 | Reagovat

[14]: Každý má své hranice slušnosti, a pro mě debil vyzněl už tvrdě a neslušně..

18 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 5. května 2014 v 23:53 | Reagovat

Ne neměla bych příliš očekávat, že se mě budou lidé vážit. Měla bych si začít nejdřív vážit sama sebe, ale...je to těžké...kritika je a bude..

19 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 6. května 2014 v 0:02 | Reagovat

Jinak děkuji všem za komentáře a vaše názory

20 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 6. května 2014 v 0:14 | Reagovat

[14]: Děkuji ti, ale z některými lidmi nemá cenu se bavit..nikdy to nepochopí.

21 María María | Web | 6. května 2014 v 0:16 | Reagovat

Není zač, ráda se zastanu člověka, na kterého jsou podle mě lidé neprávem hrubí. (Pravda, na internetu je to o dost snažší.)  To už je má donkichotská povaha.

22 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 6. května 2014 v 0:23 | Reagovat

[21]: Fakt moc děkuji.Právě mi jedna blogerka řekla toto přezdívka faun:
:-) měla jsem přítele, který byl také dys, takže některé věci neřeším, když to vím, prostě potřebu komentovat chyby pouštím z hlavy :-) navíc jsou tu i blogy 10, 11, 12 letých a i mě občas něco ujede, takže tohle dost pouštím z hlavy :-)
je jedno, co kdo říká. lidem vadí chyby, vadí jim, když má někdo jiný názor, jiné zvyky i jiné vnímání gramatiky. ano, ta je sice stálá, ale jsou prostě věci, které se nedají lusknutím prstu změnit a tohle jim můžeš opakovat kolikrát chceš, stejně nebudou váhat ti připomenout nějaké nedostatky. NO A CO?! DĚKUJU ZA INFORMACI :-)
takže jsme asi obě debilové :-) těší mě :-) a poznámky neber tak životně vážně :-) jen se kvůli tomu budeš stresovat:-)
p.s. snad jí nebude vadit, že jsem jí to okopírovala sem.

23 AnnElfwind AnnElfwind | E-mail | Web | 6. května 2014 v 0:40 | Reagovat

Já teda nevím, proč se těma komentářema vůbec necháš vykolejit. No tak děláš chyby... To je toho. Nejsi ani první a nebudeš ani poslední.
Já osobně to, že někdo dělá pravopisné chyby vůbec neřeším. Prostě si nemyslím, že je to natolik důležité. Dokud se to dá číst, tak je to v pořádku.
Navíc, mnohem víc, než pravopisné chyby mi vadí, když je text napsaný v jednom odstavci. Nahuštěný bez jakékoliv stylistiky. To je to, co se opravdu nedá číst. A z toho, co tu vidím, tak tohle tvůj problém rozhodně není.
Takže být tebou, tak bych se na ty urážlivé komentáře vykvákla a prostě je ignorovala.

24 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 6. května 2014 v 0:45 | Reagovat

[23]:Ty jo ty jsi asi jedna z mála komu to nevadí :D  jinak děkuji ti moc některým lidem to zkrátka nikdy nevysvětlíš i kdybys chtěla. Baví mě psát takže se od toho rozhodně nedám odradit. Jinak ignorace je někdy nejlepší a z hnusnými komentáři prostě musím počítat. Děkuji všem skvělým lidem kteří to chápou.

25 AnnElfwind AnnElfwind | E-mail | Web | 6. května 2014 v 0:52 | Reagovat

[24]: Ber to takhle, čeština je náš rodný jazyk. Takže ať už je tam chyb kolik chce, tak to vždycky bude dávat smysl, teda pokud není v každým slově hned několik chyb, ale to je už totální extrém.
Horší to je, když například narazím na povídku na fanfiction.net, která má skvělý nápad, ale autor použil tak mizernou angličtinu, že se to prostě nedá přelouskat.

26 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 6. května 2014 v 15:00 | Reagovat

[25]: No anglický jazyk mi bohužel moc nejde takže v Angličtině psát příběhy raději skoušet nebudu. :D

27 AnnElfwind AnnElfwind | E-mail | Web | 6. května 2014 v 15:35 | Reagovat

[26]: Já teda v angličtině píšu, ale to, na co jsem naáržela, nejhorší je, že to většinou píšou rodilí mluvčí. Naopak ti, kteří angličtinu jako první jazyk nemají, tak píšou docela slušně. :)

28 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 6. května 2014 v 16:12 | Reagovat

[27]: Vážně? ty jo zajímaví..koukala jsem na tvůj blog a přiznám se koukala jsem na to jako puk na kytičku :D ale stejně si myslím, že to co píšeš je určitě úžasné :)

29 Emgee Emgee | 6. května 2014 v 17:41 | Reagovat

Kritizovat je lehčí, ale chválit těžší a počítej milá Lucie, že i kdyby si měla v každém slově chybu budu tě chválit. :)

30 Emgee Emgee | 6. května 2014 v 17:42 | Reagovat

Protože píšeš nádherně...Nikdy není dokonalý!!A chybička se vloudí kadžému.:)

31 Sarinka Sarinka | Web | 6. května 2014 v 19:11 | Reagovat

Neznášam keď má niekto pravopisné chyby, ale som Slovenka takže som si chybu v českom pravopise ani nevšimla :) A navyše ten článok je taký nádherný že by som ti to nevytkla ani keby som vedela, že je tam chyba :)

32 V. V. | E-mail | 6. května 2014 v 19:55 | Reagovat

kristova noho ty snad vážně nemáš mozek krávo jedna. copak ty děláš ty chyby schválně?

a ty emgee <komentáře 30 a 31> muže si psat krasně jak chce, ale když neumí česky tak ať radši drží zobák.

Tak abych parafrázoval autora blogu:
<Běžte si laskavě s opakovat slušné vychování>
Běžte si laskavě ZOPAKOVAT prví stupeň základní školy.

PS: viděla jsi někdy písmeno ypsilon ty vemeno?

33 AnnElfwind AnnElfwind | E-mail | Web | 6. května 2014 v 20:32 | Reagovat

[32]: Nechci být zlá nebo něco, ale docela by mě zajímalo, čeho si myslíš, že docílíš, když jí budeš nadávat? Není ani první a ani poslední člověk na blog.cz, který dělá chyby a popravdě, viděla jsem mnohem horší.

34 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 6. května 2014 v 21:07 | Reagovat

[32]: Moc ti děkuji za to krásné oslovení zlatíčko V. ale pokud se ti tady nelíbí tak sem ani nelez a běž si své nálady vylívat někam jinam. Děkuji. A víš co opravdu nemám mozek....no, ale zdá se mi, že ty si ho ztratil už dávno...jelikož nemáš žádné slušné vychování. A trpíš určitě nějakým chorobným ponižováním a podle mě vidíš u každého chyby. Co tím vlastně sleduješ? A víš co jsi mi totálně volná...já si budu psát to co uznám za vhodné a pokud se ti mé chyby či názory nelíbí tak pokud si chytřejší než už jsem nestrčíš nos. Jo a ten svůj zobák nezavřu a nezavřu.

[33]: Prosím tě chce mě srazit ke dnu co jiného by chtěla.

35 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 6. května 2014 v 21:14 | Reagovat

[31]: Děkuji moc...a ty chyby mě opravdu mrzí :D

P.S. Nemám v plánu smazat tito komentáře...i když zavánějí neslušností. Alespoň uvidíte, že se k sobě nechováme příliš nejlíp. Neplatí pro ty co jsou slušní k ostatním a respektují jejich chyby(a nemyslím jen pravopis).

36 Emgee Emgee | 6. května 2014 v 21:23 | Reagovat

Lucie má právo vyjádřit svůj názor a nikdo opakuji NIKDO by jí v tom neměl bránit. Podle si až mocinky dokonalej a máš velký ego. Pokud si takhle milej i na ostatní lidi ve svým okolí tak bych tě nikdy v životě potkat. :/ Jestli máš nějaký problém neřeš ho tým, že budeš podkopávát jiným lidem nochy a proto si to vyřeš v soukromí. Moje rada!!!! Je jen na tobě jestli jí přijmeš, ale má to cenu ubližovat Lidem, který neznáš a nevíš kdo jsou do opravdy???Tohle je vážné ubohý, co tady píšeš. Pořad opakuješ jen to samí. Nic jiného říct neumíš? Lucie má na rozdíl od tebe bohatou slovní zásobu. Už sem nikdy nelez a nekomentuj!!!

37 Emgee Emgee | 6. května 2014 v 21:32 | Reagovat

P.s. Uteklo mi slovo:
        Nikdy nechtěla v životě potkat.

38 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 6. května 2014 v 21:37 | Reagovat

Další zprávy typu jsi kr**a(nebo potěš koště ještě něco jiného) ignoruji.

39 AnnElfwind AnnElfwind | E-mail | Web | 6. května 2014 v 22:27 | Reagovat

[38]: A dobře děláš. Některý lidi je nutno ignorovat. Třeba jim pak docvakne, jací jsou volové (I když... Voli jsou pěkný zvířata a urážet bych je asi neměla...).

40 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 6. května 2014 v 22:38 | Reagovat

[39]: Volové jsou krásní zvířátka to máš pravdu :D Třeba?Pokud ne jejich problém ne můj :) No uvidím jestli se tu ještě ukáže a bude něco komentovat, a pokud mi bude něco komentovat tak mi potvrdí to co jsem psala v komentáři někde nahoře! Prostě je to lepší za to rozčilování mi nestojí :)

41 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 7. května 2014 v 23:46 | Reagovat

tak mi to začal znova komentovat tentokrát u článku, na který je v tomto článku odkaz. Je k smíchu!

42 YKW YKW | 10. května 2014 v 21:09 | Reagovat

Lucie, i člověk s dyslexií se může naučit pravopis. Jistě, trvá to mnohem déle než lidem bez omezení, ale přijde mi jako výmluva "mám starosti" "nevíte, co se mi děje" a další... kdo v dnešním světě nemá starosti? Kdo se nepotýká s nějakými problémy?

Musím souhlasit s Adelaine. Ve většině jejích slov, které napsala. Čímž tě nechci nějak demotivovat od psaní blogu, ale dnes existují i lidé blogeři, kteří nabízejí opravy textů, které vkládáš na svůj blog. Proč pořád opravovat, když tě někdo upozorní, když můžeš mít trochu jiný "servis" chyby se dají vyznačit. A s trochou Tvojí snahy bys mohla dosáhnout toho, že bys měla články bez chyb.

Broger by měl znát pravidla pravopisu a také by je měl umět aplikovat. Když je umíš, už nad tím nepřemýšlíš. Píšeš automaticky. A svět je hned hezčí. Dyslexie, dysgrafie apod. je sice vada, na kterou se dá vymluvit, ale proč to dělat, když se můžeš dostat mnohem výš? Potom bys mohla říct: Vyhrála jsem sama nad sebou.

A nemusela by ses rozčilovat nad tím, jak tě někdo upozorní na to, že chybuješ. Jsme lidi, všechno má své meze, ale není to jen o těch "špatných" protože tady není nikdo špatný ani dobrý.

Mě osobně by ty chyby taky vytáčely. Obzvlášť u povídek. Představa, že si vytáhnu oblíbenou knihu a v každém druhém slově je chyba... asi bych jí běžela spálit a do konce života měla noční můry.

O těch opravách nemluvím z cesty. Kdysi jsem betaread dělala a slova typu: "mYluji tě", "mYkYna", "vYdíš" ... neřeknu u méně známých slov, ale slova, která používáme každý den a neumíme je napsat? To je skvělá vizitka pro autora. Odradí všechny dobré čtenáře a zůstanou jen ti skálopevní příznivci, kteří jim lezou do zadelí a tváří se jakoby nic, když jim snaží namluvit, že jim ty chyby vůbec nevadí. HAHA.

No, hodně štěstí ve tvé blogerské budoucnosti. Třeba se nad sebou zamyslíš a zjistíš, že umění pravopisu není zase taková věda, i když máš dys-vadu.

43 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 11. května 2014 v 15:33 | Reagovat

[42]: Sice hezky řečeno, ale je lehké to říct(napsat), ale těžké to udělat. Mě nevadí, když mě  lidi upozorní na chyby v pravopisu, ale vadí mi když to nedokážou říct nebo napsat slušně, a hned mě sráží. Některým lidi se stejně nezavděčíš, a to i kdyby ses snažila sebevíc. Už od základky mi spíš šla literatura než mluvnice. Jinak dík za krásní komentář,...

44 Anna Anna | 16. května 2014 v 14:51 | Reagovat

Nesnáším, když někdo hnedka nadává za pravopisný chyby. Každý se může splést. Ale když je dělá opakovaně, možná bych na to i upozornila. Ale určitě ne nadávkami, normálně, slušně, upozornila. Zastávám se tě.

45 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 16. května 2014 v 22:31 | Reagovat

[44]:]Děkuji ti moc. Mám raději, když mě na chyby upozorní slušně než nadávkami. Když je to slušně člověk to příjme lépe.

46 Sargen Mortis Sargen Mortis | 21. června 2014 v 21:34 | Reagovat

Já jsem za tento článek velmi vděčná, protože až donedávna jsem taky podobně jako Adelaine umírala nad pravopisnýma chybama a dovedla jsem na ty lidi být pěkně hnusná. Dost mě to motivuje k toleranci tohoto faktu, protože někteří se opravdu mohou snažit sebevíc a stejně, když se do toho psaní ponoří, tak spíše sledují myšlenku, než pravopis; vím dobře, o čem mluvím. Když jsem po sobě četla staré články na mém blogu, dělala jsem jeden facepalm za druhým. Ale opravovat to nebudu, jako výstrahu a památku.

Jinak, sice slečnu neznám, ale z článku na mě nepůsobí, jako ufňukaná EMO holčička, které svět ubližuje. Přijde mi naopak, že by mohla být fajn. :) Článek napsala proto, že to, jak ji napadl/a V., asi nebylo poprvé a zkrátka toho už bylo dost. Nedivím se, taky bych si asi vylila vztek a srdíčko do článku (v podstatě, můj blog JE takový vylívací), kdyby mi někdo opakovaně ublížil nebo mě naštval. Naštěstí, už jsem přeci jen zkušenější a máloco mě rozhodí.

Mimochodem, osoba s nickem V. by si měla zajít k panu doktorovi pro doporučení k psychiatrovi, protože vidím, že má nějaký velký problém, který mu/jí přerůstá přes hlavu a to ho/jí nutí ponižovat a nadávat těm, u kterých má dojem, že je to zraní.

Mimochodem, kdyby slečna Lucie chtěla, tak jí mohu s pravopisem pomoci, alespoň si to sama procvičím a otestuji svou trpělivost. :)

Sargen.

47 Lucie Strnadová Lucie Strnadová | Web | 21. června 2014 v 22:08 | Reagovat

[46]: Sargen tvé myšlenky jsou opravdu hluboké, a jsem ráda, že ti tento článek pomohl. Ze mě si každodenně bohužel dělají legraci. Jako například jedna holčina na fb uveřejnila bohužel mojí zprávu, aby si ze mě udělala legraci. Sice nevím přesně co tam psala, protože jsem si jí předtím zablokovala. Ale myslím si, že jí dost štval můj názor na její osobu a nebo se zkrátka potřebovala na můj úkor mého problému z pravopisem zviditelnit. Nestalo by se to, ani poprvé ani naposledy. Jinak moc ti děkuji za tvojí nabídku, ale musela bys se mnou mít fakt mega velkou trpělivost. Ano, sice si to několikrát po sobě přečtu, ale zkrátka jsem k těm chybám jaksi slepá jako patrona. :D
Kdybys to se mnou opravdu chtěla zkusit zde je můj e-mail: Lucia Stringini@seznam.cz

48 Natees Natees | 12. července 2014 v 21:22 | Reagovat

Krásně jsi napsala svůj názor v tomto článku, ale některým lidem to zkrátka nevysvětlíš, ani kdyby ses snažila sebevíc. Oni nedokážou pochopit, jaké to pro tebe je. Že s těmi chybami bojuješ a chceš se zlepšit, ale prostě ti to nejde.  A ti lidé, kteří tě odsuzují za to, že jsi dyslektička, jsou vážně ubozí...
Mám na to úplně stejný názor jako Sargen Mortis, takže to tady asi už nebudu opakovat :). Můžu ti jen poradit, aby sis jich nevšímala... Na co si kazit náladu kvůli takovým lidem? Vždyť za to ani nestojí.
Myslím, že tě znám dost dobře na to, abych si o tobě udělala názor, jaká opravdu jsi :) Jen je škoda, že to někteří lidé nevidí. Protože takových lidí, jako jsi ty, je na světě opravdu málo. Možná je jich víc, ale jak to poznáme, když je ostatní odsuzují? Přijde mi nespravedlivé, že ty nejhodnější lidi s velkým srdcem a fantazií, lidi, kteří dokáží pochopit každičký problém ostatních a následně poradit a utěšit, že tyto lidi okolí kritizuje kvůli každičké malé chybce bez toho, aniž by věděli, jací doopravdy jsou... Ti, kdo to dělají, by se nad sebou měli vážně zamyslet, ale vím, že ani to jim nepomůže...

49 Michelle Michelle | 18. listopadu 2014 v 14:55 | Reagovat

pan mistr V. je pěknej debil, pokud nikdy nenapsl ledoví ;) od kdy je ledoví špatně? :D ten komentář jetaky napsanej špatně ;) ve větě "Všichni byli ledoví" je měkké i, netvrdím, že to měla dobře, protože sem si větu nečetla, ale komentář je taky blbě a češtinář by ti za pravdu nedal a myslim si, že jestli ona píše chyby z dyslexie, ty máš iq nišší, než ona ;)

50 CaseyMus CaseyMus | E-mail | Web | 22. září 2017 v 17:26 | Reagovat

<a href=https://www.viagrapascherfr.com/>Click here...</a>

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama